Terra Genesis - Recenzja
Przejmij kontrolę nad światem i decyduj o tym, jak ma wyglądć. Od samych podstaw. Podziwiaj, jak pod Twoją komendą wzrasta poziom oceanów, atmosfera staje się coraz bardziej przyjazna, pojawiają się chmury, a potem obserwuj życie rodzące się na planecie. I kiedy świat, stawał się coraz bardziej przyjazny, podejmuj decyzje, które zaważą na tym, jaka będze kultura w nowo powstałym społeczeństwie. Staw czoła wyzwanom, jakie czekają na Ciebie, podczas misji. Spraw, aby kolonie stały się niepodległe i miały możliwość mieszkania w raju.
Terra Gensis jest symulatorem przygotowującym planety, do ich skolonizowania. Została stworzona przez TiltingPoint.
Gra oferuje, bardzo realistyczne podejście do tematu. Wszystko, co możemy spotkać w grze opiera się na prawdziwej nauce. Od samych planet, po ich satelity, aż bo procesy dostosowania do możliwości pojawienia się życia. Powstający ekosystem opiera się na inżynierii genetycznej, a także różnorodności biologicznej. Do wzięcia udziału w rozgrywce, nie jest nam potrzebna żadna zaawansowana wiedza. Dlatego, gra bardzo mnie zainteresowała. Nie tylko z powodu popularności, ale także zainteresowanie wszechświatem, w dużej mierze przyczyniło się do sięgnięcia po ten tytuł.
Początek
Jak w każdej grze, od czegoś musimy zacząć. W Terra Genesis, nie jest inaczej.
Pierwszą planetą, a zarazem najłatwiejszą do terraformacji i przygotowania do kolonizacji jest Mars. To jedna z czterech wewnętrznych planet Układu Słonecznego.
Zanim przejdziemy dalej, warto wyjaśnić czym jest terraformacja. Otóż, jest to celowy proces, mający zmodyfikować atmosferę, temperaturę, powierzchnię, a także wraz z ekosystemem mająca zbliżyć te czynniki do tych, jakie występują na Ziemi. Zmiany te, w rzeczywistości byłby bardzo trudne, a nawet mogłyby wywołać wiele szkód. Nie oznacza to jednak, że nie jest to w ogóle możliwe. Wielu naukowców twierdzi, że będzie to, w przyszłoci nieuniknioną rzeczą, z jaką przyjdzie się zmierzyć ludzkości.
Muszę przyznać, że dodanie samouczka bardzo ułatwia zrozumienie gry. Pozwala nam także, zapoznać się z interfejsem, który z początku może wydawać się trudny do użytkowania.
I tak, naszym pierwszym zadaniem jest pobudowanie miasta ang. City. Wykonanie tego, umożliwia nam to opcja skryta za ikonką z parą ludzków. I to właśnie z tej pozyji będziemy rozwijać naszą społeczność. Kolejnym etapem, jaki musimy wykonać to pobudowanie placówki ang. Outpost. To, coś w rodzaju placu, na którym powstają kopalnie złóż. Robimy to, z tego samego miejsca, z jakiego mieliśmy możliwosć wybudować miasto. Następnym krokiem, jaki musimy wykonać to rozdanie tak zwanych Punktów Kultury ang. Culture Points. Samouczek kieruje nas na ikonkę z dwiema maskami. To pod nią, skrywają się informacje dotyczące ukończenia gry. Warto, w tym miejscu zaznaczyć, że każda frakcja ma swoje własne cele, które musimy wykonać, aby osiągnąć zwycięstwo.
Jednym z ostatnich zadań w samouczku, to poznanie gubernatorów ang. Governons. Do nich, mamy dostęp poprzez kliknięcie w ostatnią ikonkę z budynkiem. Są to pomocnicze postacie dodające nam różne bonusy. Na start otrzymujemy takowych. Jedni, jako prezent, pozostałych możemy dostać z tak zwanych paczek z kartami ang. Card Pack. Pakiety te, różnią się od siebie, w zależności od rzadkości takich pomocników. Jeden pakiet, dostajemy raz dziennie, za darmo. Także, nie musimy się martwić, że nie będziemy mieli okazji takowych pozyskać. Mamy również możliwość zakupienia zmieniając się kart kosztujących minimalną kwotę określoną w punktach genezy, ang. Genesis Points. To specjalna, unikatowa waluta, którą w sumie bardzo łatwo dostać, bez wydawania jakiejkolwiek funduszy. Jeśli chcemy zaszaleć, możemy kupić, za prawdziwe pieniądze specjalny pakiet z określonym gubernatorem oraz dostępem do, aż czterdziestu pięciu kart.
Najważniejszą rzeczą, która poza pieniędzmy są badania ang. Reaserch. Znajdziemy je w menu na stronie głównej pod ikonką fiolki laboratoryjnej. Tak, to dość istotny element rozgrywki. Pozwala on, na analizę i stworzenie nowych, pomagających nam w procesie terraformacji rzeczy. Między innymi, możemy odkryć nowe pierwiastki do wydobycia. Im żadsze, tym droższe, ale nasza kolonia zdobywa więcej pieniędzy. Jest to, dość dobra inwestycja, żeby zacząć się wzbogacać. Mamy również technologię pozwalającą na zwiększanie lub zmniejszanie określonych czynników na planecie. Należy też pamiętać, że każda technologia czy rozwój budynku ma swój poziom, który możemy albo zwiększyć albo zmniejszyć. Minimalne stadium to jeden, zaś standardowy maksymalny to pięć. Niemniej, dzięki wewnętrznym zdarzeniom, mamy szansę podnieść poziom do dziesiątego. Jednak, jest to losowość. Niemniej, conajmniej jeden raz trafi się nam w rozgrywce. W przypadku kopalń dochodzi jeszcze ilość złóż i czas, w jakim ulegną wyczerpaniu. Może się zdarzyć tak, że przy odkryciu dużych pokładów wszystko przeciągnie się w czasie. Normalnie, kopalnie mogą być produktywne przez około dwa dni. Im wyższy poziom, tym szybciej następuje wydobycie.Wracająć do technologi, jednym z przykładów może być roślinka tlenowa ang. Oxygen Plant. Dzięki niej możemy podnieść poziom tlenu o 4 jednostki. Bardzo łatwo, możemy śledzić i kontrolować proces klikając na ikonkę ze słupkami diagramowymi, znajdującą się w górnym lewym rogu.
Summary, to coś w rodzaju takiego krótkiego raportu, informującego nas, jak przebiega proces terraformacji. Jest on podzielony na dwie kolumny. Rośliny oraz mikroby ang. Plants and Microbes, a druga zaś zwierzęta oraz ludzie ang. Animals and Plans. Dlaczego, to jest, aż tak istotne? Ponieważ to tutaj dostajemy informację, kiedy na kolonizowanej planecie m.in pojawią się pierwsze roślin, a także kiedy lduzie będą mogli wyjść na powierzchnię nie obawiając się o utratę życia. Wszystkie, dokładniejsze informacje mamy ukryte po małymi ikonkami. Płomień ang. Temperature, to nic innego jak temepratura. W zależności od planety, albo będziemy musieli ją zmniejszyć, albo zwiększyć do wymaganych jednostek. Chmura to atmosfera, ang. Pressure, O2 ang. Oxygen, to nic innego jak tlen, kropla to woda ang. Water, liść to nic innego jak roślinność ang. Biomass. Ikonka z dwójką ludzi, informuje nas o populacji. Zawiera tam wzmanki, o ilościach miejsc oraz przyroście naturalnym, w grze oznaczonym jako ang Native Birthrate, a także przybywających na planetę imigrantów. Skrzyżowane narzędzia, ostatnia ikonka to sprawy finansowe czyli pieniądze ang. Money. Mamy rozpisany ich przyrost, a także spadek.
Warto też dodać, że dostęp do kosmicznego portu ang. Spaceport, pozwalającego obejrzeć nam planetę z jej orbity dostępny jest po odblokowaniu tej technologi. Musimy także wybudować ją, w jednym z naszych miast, aby móc ją aktywować. Opcja ta ukryta jest pod ikonką z satelitą.
Ostatnia zaś opcja, biosfery ang. Biospheres aktywna jest dopiero po rozpoczęciu nowej gry, w której zaznaczami tą opcję.
Jako, że poznaliśmy podstawowe zasady przygotowania do rozpoczęcia terraformacji, możemy, już sami działać. Pracę ułatwiają nam podpowiedzi, które pojawiają się na głównym oknie pod nazwą priorytety ang. Priority. Wystarczy kliknąć w napis, abyśmy zostali przekierowani do zadań. Tych ukończonych, jak również trwających. Dzięki temu, mozemy śledzić postęp naszych poczyniań, nie martwiąc się, że pominiemy jakiś krok.
Dodaj komentarz